Onze leveringsvoorwaarden

Home | Organisatie | Leveringsvoorwaarden

Leveringsvoorwaarden Felua-Groep Interstap BV

  • Artikel 1. Toepasselijkheid

    1. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en offertes tussen Felua-groep Interstap BV (hierna te noemen “Interstap”) en haar opdrachtgevers. Bepalingen uit andere algemene-, inkoop- of andere voorwaarden worden daarmee uitdrukkelijk uitgesloten, tenzij schriftelijk en rechtsgeldig anders overeengekomen is.


    2. Voor eventuele wijzigingen van deze leveringsvoorwaarden geldt dat zij 2 maanden nadat Interstap haar opdrachtgever(s) daarvan schriftelijk op de hoogte heeft gesteld van toepassing zijn.


    3. Deze leveringsvoorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Interstap, waarbij voor de uitvoering derden dienen te worden betrokken. 


    4. Onze offertes hebben een geldigheidsduur van 6 weken. Deze termijn gaat in op de datum waarop de offerte is uitgebracht. 


    5. Wijziging en/of uitbreiding van offertes en overeenkomsten en afwijkingen van de leveringsvoorwaarden zijn alleen geldig indien zij schriftelijk tussen Interstap en opdrachtgever zijn overeengekomen. 


    6. Indien een of meerdere bepalingen in deze leveringsvoorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze leveringsvoorwaarden volledig van toepassing. Interstap en opdrachtgever zullen dan in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.

  • Artikel 2. Dienstverlening en uitvoering

    1. De dienstverlening door Interstap omvat de in de offerte of overeenkomst beschreven diensten inclusief alle wijzigingen en/of uitbreidingen die na de totstandkoming van de overeenkomst schriftelijk tussen opdrachtgever en Interstap alsnog overeen zijn gekomen. 


    2. Interstap zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 


    3. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft Interstap het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. 


    4. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle door Interstap noodzakelijk geachte gegevens of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, kosteloos en tijdig aan Interstap worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Interstap zijn verstrekt, heeft Interstap het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen. 


    5. Interstap is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Interstap is uit gegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Interstap kenbaar behoorde te zijn. 


    6. De opdrachtgever verleent medewerkers van Interstap en eventuele derden toegang tot haar bedrijf indien dit voor de uitvoering van de overeenkomst vereist is. Indien door Interstap of door Interstap ingeschakelde derden in het kader van de overeenkomst werkzaamheden worden verricht in het bedrijf van opdrachtgever of op een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid

    gewenste faciliteiten. 


    7. Opdrachtgever vrijwaart Interstap voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan opdrachtgever toerekenbaar is.

  • Artikel 3. Uitvoeringstermijn

    1. De overeenkomst zal worden uitgevoerd binnen de in de offerte vermelde termijn. 


    2. Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nimmer een fatale termijn. Interstap zal niet door het enkel verstrijken van de termijn in verzuim raken. 


    3. Indien overschrijding van de termijn dreigt dan dient Interstap zo spoedig mogelijk met de opdrachtgever te overleggen. 


    4. Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kan Interstap de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

  • Artikel 4. Duur en beëindiging

    1. Aan elke overeenkomst ligt een offerte ten grondslag en de overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die in de offerte staat vermeld. De termijn gaat in op het moment dat opdrachtgever de offerte goedkeurt tenzij schriftelijk anders overeengekomen is.


    2. Een overeenkomst eindigt nadat de periode waarvoor deze is aangegaan, is verstreken.


    3. Overeenkomsten die zijn aangegaan voor onbepaalde tijd kunnen worden beëindigd door opzegging daarvan tegen het einde van een kalendermaand. Hierbij dient een opzegtermijn van drie maanden in acht genomen te worden.


    4. Overeenkomsten die zijn aangegaan voor bepaalde tijd kunnen (ook) worden beëindigd door opzegging daarvan tegen het einde van een kalendermaand. Partijen zullen in voorkomende gevallen in onderling overleg bepalen welke opzegtermijn hierbij in acht genomen, dient te worden. Indien partijen hierover geen overeenstemming bereiken, dient een opzegtermijn van tenminste twee maanden in acht genomen te worden.


    5. Bij opzegging van de overeenkomst vindt geen restitutie plaats van vooruitbetaalde bijdragen tenzij in de overeenkomst anders is bepaald.

  • Artikel 5. Annulering

    1. Geplande afspraken betreffende individuele begeleidings- of coaching gesprekken of onderzoeken dienen uiterlijk 24 uur voor het afgesproken tijdstip geannuleerd te worden. Bij overschrijding van deze termijn worden de kosten van de betreffende afspraak volledig in rekening gebracht. 


    2. Bij annulering van trajecten, trainingen en workshops worden de volgende kosten in rekening gebracht: 

    • 4-8 weken voor aanvang 25% van de totale kosten 
    • 48 uur – 4 weken voor aanvang 50% van de totale kosten 
    • <48 uur voor aanvang 100% van de totale kosten

    3. In het geval dat opdrachtgever verzoekt om uitstel van een overeengekomen traject, training of workshop, voor een periode van 3 maanden of langer, is Interstap gerechtigd om eventuele tussentijdse prijsverhogingen door te berekenen.

  • Artikel 6. Tarieven

    1. De tarieven die Interstap voor haar diensten in rekening zal brengen, zullen worden aangegeven in offertes die Interstap voorafgaand aan het uitvoeren van de betreffende diensten zal opmaken. 


    2. Interstap is gerechtigd om - in geval van meerjarige overeenkomsten - jaarlijks de overeengekomen tarieven aan te passen op basis van de prijsindexcijfers (de consumentenprijsindex) zoals die door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) worden vastgesteld.


    3. Interstap is (ook anderszins) gerechtigd de overeengekomen tarieven aan te passen. Interstap zal opdrachtgever hierover uiterlijk drie maanden van te voren informeren. Een dergelijke tariefsaanpassing is slechts van toepassing op die trajecten, cursussen en workshops die op de datum waarop de tariefsaanpassing in werking treedt, nog geen aanvang hebben genomen. Indien opdrachtgever niet akkoord wenst te gaan met een dergelijke tariefsaanpassing is opdrachtgever bevoegd de overeenkomst binnen dertig dagen, nadat opdrachtgever kennis heeft genomen van de tariefsaanpassing, op te zeggen tegen de datum dat de tariefsaanpassing in werking zou treden.


    4. Interstap is (ook) gerechtigd de overeengekomen tarieven aan te passen wanneer tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de omvang van de werkzaamheden zozeer afwijkt van de overeengekomen / verwachte omvang van de werkzaamheden, dat in redelijkheid niet van Interstap mag worden verwacht de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen tarieven uit te voeren. Indien opdrachtgever niet akkoord wenst te gaan met een dergelijke tariefsaanpassing is opdrachtgever bevoegd de overeenkomst op te zeggen binnen dertig dagen, nadat opdrachtgever kennis heeft genomen van de tariefsaanpassing, zonder dat opdrachtgever hierbij een opzegtermijn in acht hoeft te nemen.


    5. Indien opdrachtgever de overeenkomst opzegt op grond van het bepaalde van lid 3 of lid 4 van dit artikel is Interstap geen schadevergoeding aan opdrachtgever verschuldigd. 


    6. Indien na overleg met- en toestemming van- opdrachtgever derden worden ingeschakeld ter uitvoering van de overeenkomst, worden de kosten hiervan aan de opdrachtgever in rekening gebracht.

  • Artikel 7. Geheimhouding en gegevensuitwisseling

    1. Interstap zal alle informatie die zij van opdrachtgever verkrijgt geheimhouden. Interstap zal dergelijke informatie niet aan derden verstrekken tenzij zij daartoe ter uitvoering van de overeenkomst of ter naleving van een wettelijk voorschrift verplicht is. Interstap legt een geheimhoudingsplicht, zoals hiervoor genoemd, ook op aan haar medewerkers alsmede aan de eventueel door haar ingeschakelde derden. 


    2. Interstap heeft het recht over (de uitvoering van) de overeenkomst te publiceren en daarover voordrachten te houden. Hierbij waarborgt Interstap de privacy van de opdrachtgever en diens personeelsleden door eventuele casuïstiek in geanonimiseerde vorm te publiceren.

  • Artikel 8. Privacy

    1. Interstap verwerkt persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van overeenkomsten met haar opdrachtgevers.


    2. Interstap houdt zich aan de geldende privacy regelgeving. In de Privacyverklaring van Interstap, te vinden op haar website www.interstap.nl, heeft Interstap aangegeven dat en op welke wijze zij uitvoering geeft aan deze regelgeving.

  • Artikel 9. Facturering en betaling

    1. Opdrachtgever dient de facturen van Interstap binnen 30 dagen na factuurdatum, zonder enig beroep op verrekening, te betalen, tenzij in de overeenkomst anders is bepaald. 


    2. Bij de uitvoering van overeenkomsten met een geoffreerd bedrag van meer dan € 1.000,- exclusief BTW, wordt 50% van het totaal in rekening te brengen bedrag gefactureerd na accordering van de offerte door de opdrachtgever. De resterende 50% wordt na uitvoering van de overeenkomst gefactureerd. Indien minder dan € 1.000,- exclusief BTW is geoffreerd, wordt het geoffreerde bedrag bij aanvang van de overeenkomst ineens in rekening gebracht.


    3. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever, zonder dat ingebrekestelling vereist is, direct in verzuim. Dit betekent dat (verdere) uitvoering van de overeenkomst kan worden opgeschort. Voor opdrachtgever geldt dat over het openstaande bedrag wettelijke rente verschuldigd is. 


    4. Alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, die Interstap zal maken wegens niet nakoming van enige verplichting door de opdrachtgever, zullen ten laste komen van opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% van het te incasseren bedrag. 


    5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van Interstap op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

  • Artikel 10. Middelen en medewerkers Interstap

    1. De opdrachtgever verplicht zich om tijdens de uitvoering van de overeenkomst en binnen een jaar na het einde daarvan geen (ex-) medewerker(s) van Interstap in dienst te nemen of anderszins voor zich of anderen werkzaam te laten zijn, tenzij schriftelijk anders overeengekomen is. Bij overtreding hiervan geldt een boetebedrag van 5 maal het laatstgenoten jaarinkomen van de betreffende medewerker. 


    2. De door Interstap geleverde middelen, waaronder programmatuur en geleverde voorschriften, blijven eigendom van Interstap en mogen niet zonder schriftelijke toestemming door opdrachtgever worden behouden of vermenigvuldigd. Intellectuele eigendomsrechten op ontwikkelde adviezen, modellen, methoden, technieken, programmatuur en producten blijven, behoudens uitdrukkelijke overdracht, eigendom van voorbehouden aan Interstap.

  • Artikel 11. Aansprakelijkheid

    1. Indien Interstap aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld 


    2. Interstap is slechts aansprakelijk voor schade die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van haar schuld. De aansprakelijkheid is voorts beperkt tot de vergoeding van schade waarvoor Interstap verzekerd is, dan wel redelijkerwijze, gezien de in de branche geldende gebruiken, verzekerd had behoren te zijn. 


    3. Indien Interstap volgens opdrachtgever toerekenbaar tekort is geschoten in de nakoming van haar verplichtingen kan Interstap slechts aansprakelijk worden gesteld wanneer zij door opdrachtgever binnen een redelijke termijn in de gelegenheid is gesteld de verplichtingen na te komen en Interstap desondanks nalatig is geweest. 


    4. Interstap is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade. Onder indirecte schade wordt in ieder geval, maar niet uitsluitend, verstaan bedrijfsschade, gevolgschade, winstderving en/of stagnatieschade. 


    5. Indien Interstap geen beroep op de beperking van haar aansprakelijkheid als bedoeld in artikel 11 lid 2 zou toekomen, is haar aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat opdrachtgever aan Interstap heeft voldaan of verschuldigd is met betrekking tot de werkzaamheden waarin de aansprakelijkheid van Interstap zou zijn gelegen, vermenigvuldigt met drie. 


    6. Opdrachtgever vrijwaart Interstap voor alle aanspraken van derden welke verband houden met overeenkomsten welke zij voor opdrachtgever heeft uitgevoerd. 


    7. Opdrachtgever dient een gebrek in de uitvoering van een overeenkomst binnen 14 dagen nadat het is ontdekt of ontdekt had kunnen worden aan Interstap te melden. Voor schade welke verband houdt met een gebrek dat niet tijdig is gemeld, is Interstap in geen geval aansprakelijk.

  • Artikel 12.Toepasselijk recht en geschillen

    1. Deze leveringsvoorwaarden en de offertes en overeenkomsten waarop zij van toepassing zijn worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht. 


    2. Voor alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van een uitgebrachte offerte dan wel een overeenkomst geldt dat zij zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Gelderland


    3. Indien enige bepaling van deze leveringsvoorwaarden in strijd mocht zijn met enig dwingend rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en vervangen worden door een door Interstap vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling.

  • Artikel 13. Vindplaats van de voorwaarden

    1. Deze voorwaarden zijn te vinden op de website van Interstap (www.interstap.nl).

Neem contact op

055 – 549 25 90

Bekijk wat we jou kunnen bieden

Aanbod

Levensbreed werken

Met Interstap maak je de extra stap naar niet alleen werk, maar zeker levensgeluk. Wij noemen dat ‘levensbreed’ kijken en daarna ‘werken’. 

Ontdek je eigen kracht
Share by: